תחתוני במבוק -לבריאות שלך ושל כדור הארץ | מותג Silky
top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

תחתוני במבוק לנשים - לבריאות שלך ושל כדור הארץ.

עודכן: 17 במאי 2023


עונת הקיץ הסתיימה. אך האם זו סיבה מספיק טובה להפסיק פעילות ספורטיבית שאנו רגילות אליה? ריצה, הליכה, שיעורי יוגה או חוג אירובי שאנו כל כך אוהבות תמיד יספקו לנו הרגשה טובה ומצב רוח טוב גם בחורף. לכל הנשים באופן כללי ובמיוחד לאלה העוסקות בפעילות ספורטיבית בכל ימות השנה, ענייני בריאות, נוחות והיגיינה אישית -הם הפרמטרים החשובים שמנהלים אורח חיים היומיומי. זה מה שהניע אותי קודם כל לעצב קו בגדי ים ספורטיביים איכותיים ונוחים לנשים שאוהבות ים, גלישה, שחייה, סאפ או קייט ויחד עם זאת דואגות לבריאות העור של הנשים.


כאישה העוסקת שנים בספורט כמעט באופן יומיומי וכמעצבת שנחשפת ביומיום לטרנדים עולמיים בתחום הטקסטיל, האופנה, הלבשה ספורטיבית והלבשה תחתונה לנשים, לא יכולתי לפספס את הטרנד שנכנס יותר ויותר לחיינו של גילוי ושימוש מתרחב בצמח במבוק. מוצרים מבמבוק נכנסים לחיי יומיום שלנו בצורת כלי מטבח, רהיטים ולתחום הטקסטיל במיוחד. אפשר לשמוע יותר ויותר ש

הבמבוק הופך לחומר של המאה ה 21 בעולם.



מה זה בד מבמוק?


צמח במבוק

המונח "בד במבוק" מתייחס באופן נרחב למספר בדים עם הרכבים שונים שבעיקר עשויים מצמח במבוק. הצמח הזה הוא בין הוותיקים בכדור ארץ. תרבויות עתיקות היו מייצרות מבמבוק מוצריהם הראשוניים כמו רהיטים, כלי מטבח ונייר. גם בדים יוצרו ממנו במשך אלפי שנים, בעיקר באסיה מזרחית ואסיה דרומית. אך רק בתקופה העכשווית המודרנית תהליך הייצור של בד מצמח במבוק השתכלל והתרחב למדינות מערב.

בדים מיוצרים מסיב במבוק שהוא סיב מלאכותי טבעי פרי מעשה ידי אדם, אבל מתקבל מחומרים צמחיים טבעיים - צמח במבוק.

ישנן שתי שיטות לקבלת גדילי במבוק. השיטה הראשונה דומה להשגת פשתן. זאת שיטה מכנית כאשר מפוררים גבעולי במבוק, ולאחר מכן אנזימים טבעיים (תאי חלבון מיוחדים המזרזים תהליכים כימיים) מועכים ומפוררים את פירורי במבוק לפירורים עוד יותר קטנים עד לאפשרות היפרדות הסיבים. בשיטה כזו בערך היו מייצרים נייר מבמבוק בתרבויות העתיקות.

השיטה השנייה היא כימית כאשר מקבלים סיבים בתהליכים כימיים באמצעות אלקליות, פחמן דיסולפיד וחומצות שונות, ולאחר מכן הסיבים מעובדים במכשירים מכניים לקבלת חוט הבמבוק.

ואז אורגים בד מהחוט. לעתים קרובות, בדים מבמבוק מעורבים בפרופורציות שונות עם כותנה, צמר,לייקרה ספנדקס ובדים אחרים שמשתמשים בבגדים.


מהם יתרונות של ייצור במבוק לכדור הארץ?


יערות במבוק

הסעיף הזה עדיין מייצר ויכוחים ודיונים רבים. מצד אחד, צמח במבוק נחשב צמח ידידותי לסביבה ולאקולוגיה. הוא צומח לבד, הוא לא מצריך שימוש בדשנים והשקעת כח עבודה רב בתהליך גידולו. כמות המים המועטה שמצריך במבוק לגדילה לא משתווה בכלל לכמות המים שמצריך גידול כותנה. הוא צומח במהירות ומתחדש מעצמו משורשיו. מצד שני, יש שטוענים, שלא הכל שקוף לנו. הרי רב הבמבוק גדל באסיה באזור סין, הודו ומדינות אסיאטיות שכנות נוספות. ואלה מדינות מתפתחות שלא תמיד משתמשות ביחס אתי, הוגן ושמירת זכויות אדם של כח עבודה... לכן לא תמיד ניתן לפקח באמת על תהליך גידול הבמבוק, על כמות השטחים הירוקים האחרים שמנקים עבור גידול הבמבוק כדי לספק את הצריכה.

אך בכל מקרה, אם לקחת בהשוואה לגידול כותנה, למשל, דורשת כמויות גדולות של מים, חומרי הדברה ועבודה קשה, היתרון של גידולי במבוק די ברור.

האזהרה האמיתית עלולה להגיע לזינוק בביקוש סיבי במבוק בעולם, שיכול לגרום לניסיונות להגדיל יבולים, להתחיל להשתמש בדשנים להאצת היבולים, ניקוי שטחים מיערות טבעיים לצורך שתילת מושבות של במבוק ובכך לפגוע באיזון האקולוגי של האזור.


8 יתרונות של בדים מבמבוק שכדאי לדעת?

  1. בד במבוק מאוד רך, יותר רך מכותנה, קשמיר, ומזכיר משי בעת לבישתו.

  2. בד במבוק רך ועמיד בו זמנית.

  3. סיבים של במבוק הם אנטי-בקטריאליים. גם צמח עצמו וגם סיבים ממנו - עשויים להרוג עד 70% של חיידקים. זו אחת הסיבות שלא משתמשים בחומרי הדברה בזמן גידול הבמבוק כי הצמח בעל הגנה עצמית מחיידקים. אמנם לאחר תהליך ייצור של בגדים ועם תוספת של בדים אחרים בבגד רמת האנטיבקטריאליות הטבעית פוחתת, זה עדיין מאפיין ייחודי של בד במבוק.

  4. בד במבוק סופג טוב את לחות הגוף במהירות ומאדה אותה לאוויר. זו סיבה נוספת שהופכת את בגדי הבמבוק אנטי בקטריאליים לעומת בגדים סינטטים למשל שלא נותנים לעור הגוף לנשום, אוגרים לחות וריחות לא נעימים גורמים לריבוי חיידקים, פטריות ובקטריות. זאת גם הסיבה שמשתמשים הרבה בסיב המבמבוק לייצור הלבשה תחתונה, גרביים, מגבות, כלי מיטה -כל אותם הבדים שבאים במגע ישיר עם גוף האדם.

  5. בגדים מבד במבוק היפואלרגניים. אנשים שנוטים להיות אלרגיים לסוגים שונים של בדים, לא מפתחים אלרגיות לבגדים מבמבוק.

  6. בדים מבמבוק נוחים ויציבים לצביעה ניתן לצבוע אותם בגוונים בהירים וחזקים.

  7. בגדים מבמבוק לא מתקמטים, מתנהגים טוב בכביסה ועשויים לשמור על איכויות הבד עד 500 כביסות (בטמפרטורה המומלצת).

  8. עוד קסם שלא כל אחד יודע על הבד שעשוי מבמבוק הוא שהוא מגן מקרינת השמש ועוצר עד 100% של קרינה אולטרה-סגולה.


תחתוני במבוק
תחתונים מבמבוק בגזרה חצי גבוהה עם תחרה


למה לבחור בתחתוני במבוק?


תחתוני במבוק
תחתוני במבוק גזרה גבוהה

יצרנים וחוקרים טוענים שמוצרים מבמבוק עולים בהרבה באיכויות שלהם על מוצרים מכותנה המסורתית.

הודות לכל האיכויות של בד במבוק, לרב מייצרים ממנו מוצרי טקסטיל שקרובים לעור הגוף, כמו תחתונים לנשים, תחתונים לגברים, בגדי בייסיק לתינוקות וילדים, גרביים, בגדים לבית כמו חלוקי אמבטיה, פיג'מות, או בגדים לאימוני יוגה. כמו כן, מאוד נפוצים גם מגבות אמבטיה, פריטי מיטה כמו מצעים, שמיכות וציפיות.


ויסות תרמי גבוה, אווריריות, ספיגה ואידוי לחות וריחות לא נעימים, רכות ונוחות, היפואלרגניות ושמירה על איכויות לאחר כביסות - כל זה הופך תחתונים מבמבוק למוצר חובה לנשים שעוסקות בספורט, בפעילות פיזית במשך היום יחד עם זאת רגילות להרגיש בנוח וקל, ללכת עם ולהרגיש בלי, שתמיד מעדיפות הרגשה נוחה ונקיה בבגדים שלהן גם בזמן האימונים וגם במשך היום לאחר מכן.


קולקציה חדשה של תחתוני במבוק לנשים של חברת Silkyfit מיועדת לנשים שאוהבות נוחות, איכות, הרגשה של ניקיון במשך היום, וגם מודעות ודואגות לאיכות הסביבה ואקולוגיה של כדור הארץ.
 





bottom of page