בנות רק רוצות להנות. יתרונות השחייה לילדות ונערות.
top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

בנות רק רוצות להנות. יתרונות השחייה לילדות ונערות.

אולימפיאדת הקיץ 2021 בטוקיו הסתיימה. הקיץ הישראלי גם עוד מעט מסתיים. אך אלה בכלל לא סיבות להפסיק לעסוק בפעילות ספורטיבית במים, כמו שחייה בים או בבריכה. פעילות במים, אם זאת שחייה בים או בבריכה - היא גם ספורט וגם כייף. וכאשר מדובר על פעילות יעילה לבנות שלנו, לשחייה יש המון יתרונות גם פיזיים,גם מנטליים, גם רגשיים.


ילדה בבריכה
פעילות במים היא גם ספורט גם כייף

אם את מחפשת פעילות ספורטיבית לבת שלך לכל ימות השנה, שלא תהיה טראומטית, שתחזק את הגוף, את הביטחון העצמי, את הנשמה- לשחייה יש המון יתרונות לגוף הצעיר של ילדה. היא גם אחת הפעילות הספורטיביות הנגישות ביותר ללא קשר למקום מגורים, מצב הכלכלי או יכולות הגופניות. ברור לגמרי שגם ללא צורך בהשתתפות בתחרויות ספורטיביות או באולימפיאדות, ניתן להנות מכל היתרונות שבפעילות השחייה.


יתרונות של שחייה לבנות


השחייה היא אחד הסוגים הטבעיים של התחזקות הגוף שמשפר את מנגנוני איזון תרמי של הגוף. יכולת של הגוף לאזן את הטמפרטורה טבעית תורמת להקנת הצטננויות בחורף או בעונות מעבר.


בזמן השחייה עובדים כל חלקי הגוף: ידיים, רגליים, כתפיים, גב, ריאות, רגליים. כל זה תורם לשיפור מבנה ונראות הגוף, לשיפור היציבה של ילדה, מגביר את הסיבולת הפיזית, מונע הצטברות עודף משקל ועקמת בעמוד השדרה.


המים גם מפיגים את הלחץ ואת הסטרס. אם ילדה שלך עצבנית, לא רגועה, תוקפנית, רגשית מדי - שחייה במים גם תעזור להוציא עודפי האנרגיה, גם תרגיע ותתרום לרגשות חיוביים ושמחים.


שחייה משפרת את תפקוד ריאות ומערכת הנשימה, הלב וכלי הדם, עצבים ובכך מחזק את הבריאות של הבנות באופן מקיף.


טיפים חשובים לבנות העוסקות בשחייה.

  1. חשוב להתקלח לאחר שחייה בבריכה כדי לשטוף את הכלור מהגוף. כלור מייבש את העור, לכן מומלץ להשתמש בקרם לחות לילדים לאחר הבריכה.

  2. לילדות ונערות עם שיער ארוך חשוב לא לזלזל בכובע לשחייה שיכסה את השיער ויגן עליו ממי כלור.

  3. לפני שמתחילים בשחייה בבריכה עירונית פנימית או בבריכה חיצונית, חשוב לוודא שהילדה לא רגישה לכלור. לילדות רגישות לכלור או עם בעיות אסטמה או אלרגיה, שהייה בבריכה פנימית שיש בה אוויר לח עם אדי כלור יכולה להריע. אחד הפתרונות הוא לבחור בריכה עם אחוז מינימלית תשל כלור או לעסוק בשחייה בבריכות חיצוניות עם אוויר צח.

  4. חשוב לבחור בגד ים לשחיה לילדות ונערות איכותי, נוח, שלא יגביל את התנועה, לא יפריעה ולא יזוז או יפול בזמן הפעילות במים. לאחר כל אימון חשוב לשטוף בגד ים במים נקיים ולייבש בצל.


 


39 צפיות0 תגובות
bottom of page