הטבע חוגג. הדפסי אופנה טרנדיים לשנת 2022-2023.
top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

הטבע חוגג. הדפסי אופנה טרנדיים לשנת 2022-2023.

עודכן: 13 באוק׳ 2022


הדפס פרחוני מנומר על הבד

בעולם האופנה, טרנדים באים והולכים, אבל יש כאלה שתמיד חוזרים בשלב כלשהו. הם יכולים להגיע קודם לתצוגות אופנה יוקרתית הוט קוטור (Haute Couture) ואחר כך לשווקים עממיים יותר. ולפעמים נראה תהליך הפוך, כאשר מתייחסים לטרנד כמו למשהו זול וחסר טעם, ואז נגיעה של מעצב אופנה מוכשר יכולה להפוך את הסגנון ליוקרתי וטרנדי.


עונת 2022-2023 מאופיינת בשלל פרינטים ומוטיבים מיוחדים. חלקם קיבלו השראה משנות ה-70 של מאה XX. ביניהם פרינט משבצות, שחור-לבן, פריטי אופנה עם הדפסי אומנות, הדפסים אבסטרקטיים, נקודות ועוד. בין הפרינטים הבולטים בתצוגות האופנה לעונות הקרובות היו הדפסים פרחוניים והדפסי חיות.


לחטוף פריחה ולהנות.


סיפור האהבה לפרחים התחיל באהבה לאדם, שהשורשים של האהבה הזאת מקושרים למסורות רוחניות עתיקות של אנשים. עוד לפני מאות אלפי שנים אנשים היו שמים על קבר פרחים כסמל של המשכיות החיים גם אחרי המוות, התחדשות נצחית של הטבע. מכאן בטח נשאפים דימויים אלגוריים של גן עדן כגן מופלא מלא פרחים ופריחה כהשקפה של שלמות ויופי אלוהיים. גם בתרבויות מצריים, יוון ורומא העתיקים לפרחים היה מקום מכובד. מספרים שבנשפים רומיים עשירים, עיטורי פרחים היו כל כך מפוארים שהסועדים היו ממש נחנקים מעומס ריחות המעורבים.


הופעת פרחים כעיטור בגדים חפפה לתנועה היבטורית של רנסאנס במאות ביניים עם החזרת הפאר העתיק ואהבת החיים, כמו גם תחילת התפתחות טכנולוגית והעלאת אריגה לרמות חדשות וגבוהות יותר. הדוגמאות הראשונות של בדי קישוט פרחוניים הופיעו באירופה הודות לסוחרים האיטלקים שניהולו מסחר עם האימפריה העותומאנית. בהמשך גם בעלי מלאכה האירופאיים אימצו את הטכניקה המזרחית. מאותו רגע, נשים קיבלו את ההיזדמנות להדגיש את היופי שלהן ביופי של פרחים שלעולם לא ידהו (לעומת הפרחים החיים ובעליהן).


עד מאה XVIII, מוטיבים פרחוניים על הבגדים יושמו על ידי טכניקות ציור על הבד או על ידי טכנולוגיות רקמה. כמובן, בגדים כאלה היו נגישים לנשים מרמה סוציו-אקונומית גבוהה ואצולה. החל ממאה XVIII, עם התפתחות תעשייתית רחבה באירופה, החלו לייצר בדים עם מוטיבים פרחוניים באופן תעשייתי ורחב יותר.


במאה XIX-XX עיניין למוטיבים פרחוניים עבר שינויים. במאה XIX גדל עיניין בתרבות מזרחית- יפן, הודו , וכתוצאה מכך בדים עם מוטיבים פרחוניים בסגנון מזרחי היו בשיא הביקוש וטרנד אופנתי. לעומת זאת, תחילת מאה XX שהיתה מלאה במלחמות קשות בעולם הורידה והעלימה את הפרחים מהבגדים. אך בשנות ה-60-70 שאופיינו על ידי תחייה של אידיאולוגיה של שלום, חיים, תנועה של היפפי ודור "ילדי הפרחים" חזרו המוטיבים הפרחוניים לטרנדים אופנתיים.


תצוגות האופנה לעונת 2022-2023 היו מוצפות בדגמים פרחוניים מיוחדים. חלקם בהשראת שנות ה-70. ההדפס הפרחוני כבר לא שייך לעונת האביב או קיץ, אלה מתייחס לכל עונות השנה, החל מבגדי ים ועד למעילים החמים עם הדפס פרחוני.


בתי אופנה יוקרתיים Gucci, Sezane, Erdem, Valentino ועוד רבים קיבלו השראה משנות ה-70 הפרחוניים וביססו קולקציות חשדות עם מוטיבים פרחוניים מיוחדים.








כמה המלצות איך לשלב הדפס פרחים בלבוש.


> הדפס פרחים גדולים נראה הכי טוב על השמלות.

> הדפס פרחים קטנים הרבה יותר קל לשלב. הוא נראה טוב בשילוב עם פריטי ג'ינס (דנים) או כל פריט חדגוני.

> אם רוצים לקבל מראה רומנטי ונינוח, אפשר לשלב שמלה או חצאית בהדפס פרחוני עם נעלי ספורט או נעליים ללא עקב בצבע לבן. במיוחד עם הדפס פרחוני כולל רקע לבן.

> אם בחרת ללבוש פריט עם הדפס פרחוני (שמלה, חצאית, חולצה), האביזרים הנלווים אמורים להיות בגוונים ובסגנון ניטראלי.

> כדאי לזכור שהדפסים מבליטים את הגוף, לכן אפשר להשתמש בהם לצורך מתוחכם של סטיילינג. אם רוצים להסתיר כתפיים רחבות, כדאי ללשבוש מכנס או חצאית בהדפס פרחוני. אם רוצים להסוות חסרונות בחלק התחתון של הגוף, מדגישים את החלק העליון באמצעות חולצות או ז'קטים פרחוניים. הדפסי פרחים גדולים לא מתאימים לבעלות גוף מלא. עדיף להסתפק בפריט עם הדפס פרחים קטנים.



הדפס חיות - חזרה לטבע.



טרנדים באופנה

בנוסף לחזרה למוטיבים פרחוניים, אנו עדים לחזרה של טרנד הדפסי חיות. Saint Lorain, Dolce Gabbana, Roberto Cavalli ועוד הציגו קולקציות שלמות עם הדפסי חיות. בתצוגה של סן לורן עלו ודגמניות על המסלול בשמלות בהדפס צ'יטה ונמר. דולצ'ה גבאנה הציגו מגוון הדפסי ספארי כמו הדפסים בסגנון ג'ירפה, זברה, ציפורים טרופיים. רוברטו קבאלי הציג גם שילובים בין הדפסים חייתים. ג'ניפר לופס שלא פוחדת להתבלט ולהציג טרנדים אופנתיים הציגה חליפת טרנץ' בהדפס נחש פיטון.


במשך שנים, הדפס חיות הפך לקדחת ונשאר כטרנד חזק בעולם האופנה. הדפס זה נותן הרבה סטייל. ניתן להתאים אותו למספר פריטי לבוש ואביזרים. אפשר לקרוא לטרנד הזה נצחי וברור שהוא נוכח גם בתחזיות של 2022 בחורף והן בקיץ.


הדפסי חיות הם הדפסים חזקים, נועזים ובולטים. לכן קל מאוד לאבד את גבול הטעם הטוב, לרדת לפסים קיטשיים ולהפוך את הבגד לזול או אביזר מכוער וחסר טעם.



יחד עם זאת, למרות שההדפסים האלה מעוצבים, הם יכולים להיות גם עדינים ויפים. הסיבה לכך היא שהדפסי חיות מבוססים על גווני מונוכרום טבעיים. כמו למשל, הדפס נמר או צ'יטה מעוצבים בגווני חום טבעי.


מעצבים רבים משנים את שילוב צבעי ההדפס המסורתיים של בעלי חיים כדי להפוך אותם לבולטים יותר ומושכים יותר לעין. זה קורה כשהופכים הדפס זברה שחור לבן טבעי לסגול-ירוק או שחור-צהוב, הדפס נמר לירוק והדפס נחש לגווני כתום. השינוי העיצובי הזה יכול להיות מתוחכם ולשמש לרעיונות עיצוביים שונים, כמו לבגדי ים, ביקיני, כובעים, אביזרים שונים. גוונים עדינים ונינוחים יותר יכולים לשמש לבגדי ערב.


אמנם ראינו שמעצבים של בתי אופנה גדולים לא פוחדים לשלב פרינטים של חיות ולכלול במראה אחד הדפס ציטה ונמר, זברה ונחש, אבל לאנשים רגילים יהיה קשה יותר לשלב את הדפסי חיות בצורה מתוחכמת ונכונה. לכן כדי לעקוב לאחר כמה טיפים חשובים על איך לשלב פריט בגד עם הדפס חיות בהשגת לוק אופנתי ושיקי בלי לרדת לוולגריות וחוסר טעם.








טיפים לשילוב פריטים בהדפס חיות במלתחה.


> אם בחרת ללבוש שמלה מנומרת, השתדלי לשמור על אביזר מינימלי ונקי. בדרך זו את נותנת לשמלה שלך לבלוט ולא להגזים בו בזמן.

> אם בחרת ללבוש מכנסי נמר או זברה, תוכלי לשלב חולצה חלקה בגווני ההדפס. ניתן לשלב הדפסי חיות עם פריטי ג'ינס, כמו ג'קט ג'ינס או מכנס ג'ינס.

> ג'קט וסרט בהדפס ג'ירפה משתלב יפה עם שמלה לבנה.

> שילוב אביזרים מנומרים, כגון תיקים, סנדלים, צעיפים או כובעים עם בגד חדגוני נותן טאץ' שובב.

> משקפי שמש שחורים בשילוב עם צעיף או כובע מנומרים יתנו אוויריה רעננה.




לסיכום: ישנן סיבות רבות מדוע כדאי הקיץ הזה לכלול במלתחה פריטי לבוש בהדפס פרחים ובהדפס חיות. אך הסיבה הטובה ביותר היא שהפריטים האלה יכולים לגרום לכל בגד להראות רענן וטרנדי ולהוסיף לכל יציאה שיקיות ואופנתיות.


 

בגדי ים מקולקציה SilkyFit של 2022 עם הדפסים טרנדיים של העונה.



470 צפיות0 תגובות
bottom of page