בגדי ים והגנה מפני השמש | חשיבותו של הבגד ים - Silkyfit
top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

האם בגד ים מגן משמש יכול להחליף קרם הגנה?

מאמרים רבים עוסקים בנזקי השמש ובדרכים להימנע מכך (בדר"כ שימוש בקרם הגנה), אולם מעט מאוד מאמרים מספקים בפועל כלים שלפיהם יש לבחון את הלבוש שאנחנו עוטים על עצמנו כמגן אפקטיבי לשמש.

בחירת הלבוש בעת חשיפה לשמש צריכה להיעשות באמצעות מדד UPF - Ultraviolet Protection Factor בקנית פריטי לבוש שישמשו אותנו בעת חשיפה לשמש יש לשים לב למדד מקובל שדרגת מעל 15 נותנת הגנה סבירה, מעל 25 הגנה טובה ומעל 40 הגנה טובה מאוד.

המדד המקסימלי הנקוב הינו 50.


דרגת ההגנה המירבית של בדים הינה + 50 UPF, נתון זה מבטיח כי הבד חוסם יותר מ % 97.5 מקרני השמש המסוכנות לעור פריטי לבוש עם הגנה של פחות מ 15 אינם מצויינים ככאלה, הואיל ורמת ההגנה אינה מספקת.

לדוגמא – חולצת טריקו פשוטה הינה ברמת הגנה של 5 וכפי שיוסבר בהמשך ישנם מספר פרמטרים הקובעים את רמת ההגנה הנמדדת. משמעות המדד הינה שמדד של 50 נותן רק ל 2% לקרני האולטרא ויולט לחדור, ואילו מדד של 25 נותן ל 4% מהקרניים המזיקות לחדור, כלומר פי שניים.

בגד ים סגור וקרם הגנה בכיס

הפרמטרים החשובים להגנה מפני השמש

ישנם מספר פרמטרים הקובעים את מידת ההגנה בכל פריט לבוש: סוג הבד, צפיפות הבד, צבע הבד. פוליאסטר וניילון (החומרים שמהם עשויים בגדי הים על פי רוב) הינם הטובים ביותר לקבלת מדד הגנה גבוה.

כעיקרון צבעים כהים עדיפים על צבעים בהירים, רמת ההגנה הטובה מתקבלת על ידי הוספת כימיקלים מסויימים בעת צביעת הבד. ככל שרמת הצפיפות של הבד ומשקלו גבוהים יותר אזי רמת ההגנה עולה. פריטי לבוש מצמר או ממשי נותנים הגנה טובה אולם פחותה מפוליאסטר וניילון, ואילו פריטי כותנה נותנים את ההגנה הפחות טובה.


100 צפיות0 תגובות
bottom of page