בגדי ים שלמים לנשים: המפתח למניעת פיגמנטציה
top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

בגדי ים שלמים לנשים: המפתח למניעת פיגמנטציה

עודכן: 17 במאי 2023


אם עברת את אמצע שנות העשרים שלך, בטח כבר שמעת את המילה "פיגמנטציה" או התחלת לראות אותה מופיעה במקומות שונים בגוף. יש הרבה מוצרים שנועדו להילחם בבעיה, אבל על דבר אחד אין ויכוח: הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה. הגנה מהשמש ולבישת בגדי ים שלמים לנשים יכולה לעזור לשמור על עור בריא בכל גיל. בכתבה הבא נסביר למה פיגמנטציה מופיעה, איך אפשר ללכת לים בלי לפחד ממנה.


מה היא פיגמנטציה?

פיגמנטציה היא הופעת כתמים על גבי הגוף או הפנים, אשר אינם תואמים את גוון העור הרגיל. הפיגמנטציה יכולה להיות כהה או בהירה, עדינה וכמעט בלתי מורגשת או גדולה ודרסטית - בכל מקרה, מדובר בבעיה אסתטית מתסכלת עד מאוד.

פיגמנטציה

למה פיגמנטציה מתרחשת?

פיגמנטציה יכולה להתרחש בגלל גורמים גנטיים, גורמים סביבתיים, או - וזה המצב ברוב המקרים - שילוב בין השניים. חשיפה בלתי מבוקרת לשמש משפיעה על ייצור המלנין ומזרזת ההתבגרות של העור.

כשאת הולכת לים, לבישה של ביגוד מתאים, כמו בגד ים אוברול, בגד ים שלם שרוול ארוך תוריד באופן משמעותי את הסיכוי לפיגמנטציה.

בגדי ים שלמים אוברול

תהליך הופעת הפיגמנטציה

בגוף שלנו יש תאים הנקראים מלנציטים. בזמן החשיפה לשמש, המלנציטים מייצרים מלנין - שהוא למעשה הפיגמנט אשר אחראי גם על השיזוף וגם על הפיגמנטציה. אלא שעם השנים העור מפסיק להתחדש כמו בעבר. פיזור הפיגמנט על גבי העור הופך לבלתי אחיד, ויוצר כתמים בלתי נעימים אשר קשה עד בלתי אפשרי להיפטר מהם.

  • עם כמה שזה נשמע מוזר, הפיגמנטציה היא למעשה חלק מהחוכמה של הגוף. הכתמים הם הדרך של הגוף לסמן לנו שחשפנו אותו לשמש בצורה מוגזמת, ולנסות להגן על עצמו דרך ייצור מוגבר של פיגמנט כהה. לכן, אם הפיגמנטציה מתחילה להופיע - יכול להיות שזה הזמן להתחיל לשמור על העור ולעבור מביקיני לבגדי ים שלמים לנשים.

סיבות נוספות להופעת פיגמנטציה

מלבד חשיפה לשמש, יש עוד כמה סיבות שיכולות לגרום להופעה של פיגמנטציה בגוף.

  • פיגמנטציה מסוג מלזמה, הידועה גם בתור מסכת הריון, יכולה להופיע אצל נשים בגיל הפוריות (לא רק בהריון) באזור הפנים, ולהישאר עד גיל המעבר. הגורם לכך הוא בעיקר הורמונלי, אך גם לקרינה יש השפעה ניכרת.

  • סיבה נוספת היא פציעה - בדומה לצלקת, פיגמנטציה יכולה להופיע סביב איזור ההחלמה. במקרה כזה, חשוב להגן על האזור מפני השמש עד להחלמה מלאה, וללבוש בגד ים שרוול ארוך (או בגד ים אוברול לנשים בזמן ספורט ימי). חשוב לזכור כי חשיפה לשמש בזמן ההחלמה עלולה לחזק ולהכהות את הכתם.

  • לבסוף, גם עישון סיגריות, זיהום אוויר חמור או מחלות שונות, יכולים להחמיר את מצב הפיגמנטציה.


האם פיגמנטציה היא מסוכנת?

הפיגמנטציה היא כשלעצמה סימן של חשיפה מוגזמת לשמש, והיא מצביעה על כך שצריך להישמר בצורה טובה יותר.

בנוסף, הימצאות ממושכת תחת הקרינה יכולה לגרום להרחבת כלי הדם. במקרה כזה, נוצר מראה חום-אדמומי ובלתי אחיד (בעיקר באזור החזה). מצב זה נקרא פויקילודרמה (Poikiloderma), ומלבד הבעיות האסתטיות שלו הוא גם יכול להעיד על סיכון מוגבר לסרטן. למי שסובלת מפויקילדורמה מומלץ לנקוט משנה זהירות בחשיפה לשמש, ולבחור בבגד ים שלם צנוע עם שרוול קצר או ארוך, אשר יכסה את החזה, הכתפיים והגב.



בגדי ים שלמים

איך מטפלים בפיגמנטציה

במילה אחת - מניעה. מה שחשוב לדעת בנוגע לטיפול בפיגמנטציה קיימת הוא שהטיפולים דורשים תחזוקה, דבר שיכול להיות גם מעיק וגם יקר.

הרבה יותר קל להישמר מפני פיגמנטציה, מאשר לטפל בה אחרי שהיא כבר הופיעה. כשאת הולכת לים, דאגי ללבוש בגדי ים שלמים לנשים, לחבוש כובע ולהימרח בקרם הגנה.

תכשירים קוסמטיים וטיפולים כימיים

בשוק הקוסמטיקה קיימים מגוון תכשירים, טיפולים, שיטות ומכשירים אשר מבטיחים העלמה או טשטוש של פיגמנטציה לפרקי זמן משתנים. הטיפולים העדינים יותר כוללים מריחת סרום ייעודי, ביקור אצל קוסמטיקאית או שימוש בפילינג ביתי, אך הם יעילים רק בחלק קטן מהמקרים.

הטיפולים האינטנסיביים הם פילינג עמוק, טיפול בלייזר, או קילוף מבוקר של העור בעזרת חומצה. הטיפולים הללו דורשים בין יום למספר ימים של החלמה, בלתי נעימים, יקרים, ואינם מבטיחים הסרה לצמיתות של הפיגמנטציה.


המנעות מקרינת UV ולבישת בגדי ים שלמים צנועים

בשורה התחתונה, פיגמנטציה היא דבר מתסכל ובלתי אסתטי, אשר מתרחש בגלל שילוב של תנאים גנטיים וחשיפה לקרינת השמש (קרינת UV). על הגנטיקה אין לנו איך להשפיע - אבל על החשיפה לשמש דווקא כן.

לכן, לבישת בגד ים שלם צנוע, מריחה של קרם הגנה וחבישת כובע רחב שוליים יעזרו לעור שלנו להישאר צעיר ובריא לאורך זמן.







bottom of page