קורס גלישה לילדים - טרנד חדש | בגדי ים לילדות ונערות | SilkyFit
top of page
  • תמונת הסופר/תAdmin

הטרנד החם! קורס גלישה לילדים ונוער!

עודכן: 23 בינו׳ 2023

אם הילדים שלכם רוצים ללמוד איך לגלוש, קורס גלישה היא הדרך הטובה ביותר ללמד אותם את טכניקת הגלישה באופן שיהיה מהנה ומרגש עבורם. הקורסים מתאימים לילדים ובני נוער ובמהלכם, הם לומדים כיצד לתפוס גלים. ההתרגשות והמיקוד באתגר שעומד לפניהם חשובים מאוד כאשר מחליטים ללמוד כיצד לגלוש.


איך מתחילים?

קורס גלישה לילדים לרוב מיועד לגולשים לא מנוסים שלא הזדמן להם עוד לעמוד על גלשן ולתפוס גל. קורס גלישה לנערות ונערים מיועד גם הוא למתחילים אך גם לבעלי ניסיון לא רב בגלישה והוא רק יכול לשפר ולקדם את טכניקת הגלישה. הקורסים לרוב נערכים בחודשי הקיץ כאשר הילדים בחופשה מבית הספר כאשר חלק מהקורסים מצריכים רכישה של גלשן אך ישנם בתי ספר לגלישה שמספקים את הגלשן הראשון עליו הילד ילמד. כן יש לרכוש בגד ים עבור הילדים כיוון שזה לא ניתן על ידי בית הספר.

בין אם מדובר ברכישת בגדי ים לנערות או נערים, יש לשים לב שבגד הים מגן עליהם וימנע שפשופים אפשריים בזמן הגלישה ואף ישמור על חום הגוף בזמן השהייה בשמש ובמים.


דרישות מקדימות עבור קורס גלישה


ישנן מספר דרישות שיש לעמוד ביניהן על מנת לעבור קורס גלישה. הכניסה לקורס גלישה לילדים ובני נוער מצריכה שהילדים יהיו לפחות בני שש ועד גיל 16. הם צריכים להיות מסוגלים לעמוד על הגלשן על ארבע או שתיים ללא עזרה חיצונית, להיות מסוגלים לזהות שמות של חלקים בגלשן, להבין ולהכיר חוקים בסיסיים של גלישה בים ולהיות מסוגלים לחתור מספר שניות בכוחות עצמם. הדרישה הכי חשובה היא היכולת שלהם לשחות לפחות עשרים וחמישה מטרים גם בהתנגדות גלים של הים. את מרבית מהדברים הללו ניתן ללמוד בקורסים מקדימים שמיועדים בעיקר לילדים ולבני נוער לפני קורס גלישה.


קורס גלישה - איך מתכוננים

ישנם מספר פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים קורס גלישה כשהמטרה היא להבטיח שהילדים ייהנו מהחוויה ולא ירגישו מתוסכלים מול האתגר שעומד מולם. אז איך מתכוננים?

  • מיקום הקורס – מרבית ההורים יעדיפו למצוא קורס גלישה שנערך בחוף ים שהכי קרוב למקום המגורים אך במידה ומדובר בחוף שעמוס באנשים, סביר להניח שהחוויה תהיה פחות מהנה. כדאי דווקא לבחור קורס גלישה שנערך בחוף ים מרוחק ומבודד יותר בו הילדים לא יצטרכו להתחרות עם גולשים מקצועיים ומיומנים יותר על הגלים. דעתם של הילדים גם פחות תוסח בחוף פחות המוני ותאפשר להם להוציא את המקסימום מחוויית למידת הגלישה.

  • ציוד גלישה – ילדים צעירים זקוקים לציוד שמותאם לגודלם הפיזי. הגלשן צריך להתאים לגובה שלהם אך גם לרמת המיומנות של הילד. מאמני קורס גלישה אף ימליצו בהרבה מקרים לעשות שימוש בלוח בוגי (שנחשב לרך יותר) בשיעורים הראשונים על מנת למנוע פגיעה פיזית בילד. גלשנים עשויים מפיברגלס שעלול לגרום לשפשוף העור ותחושת צריבה שהופכת למאוד לא נעימה במיוחד כשנכנסים לים.

  • הכנה לפני הקורס – מידת ההצלחה של הילד בקורס תלויה הרבה בהכנה שתעשו לו לפני שהוא נכנס אל קורס גלישה. חשוב שתעברו עימו על חוקי הבטיחות ואף למדו אותו טכניקות חתירה בסיסיות. אם כבר הגעתם לשלב פתיחת הקורס, אל תאיצו בילד לקחת חלק מאוד פעיל, תנו לו את המרחב שלו – כך תוכלו להבטיח שהוא ייהנה מחוויית הלמידה והגלישה.


קורס גלישה לילדים ונוער – מה בתכנית?

קורס גלישה לרוב מתחיל מסקירה מקדימה של כל ילד והכישורים, הידע והניסיון הקיים שלו. הילדים מקבלים מידע ומבוא על גלים, תנאים של הים, רוח וגאות. הם מבצעים חימום ומתיחות, לומדים כיצד לבצע חתירה באופן בסיסי ביותר, לומדים היכן עליהם להניח את כפות הרגליים בעת העמידה על הגלשן ואף סוקרים טכניקות שונות של גלישה באמצעות אמצעים ויזואליים (תמונות, סרטונים או מצגות). בשלב הבא של קורס גלישה, הם מקבלים מידע נוסף שקשור לאופן שבו עליהם יש לבחור את הגלים, כיצד לחזות את חוזקם וגובהם של הגלים שמגיעים, לומדים לשפר את טכניקת החתירה והתזמון שלהם. בשלב זה הם לומדים כיצד לגלוש על גלשן קצר יותר (פעולה יותר מורכבת שדורשת טכניקת גלישה ברמה גבוהה יותר) ואף משננים את חוקי הבטיחות של גלישה. בשלבים מתקדמים במהלך קורס גלישה, הילדים ובני הנוער לומדים כיצד לשבת על הלוח, איך לדחוף את הגלים, איך לסובב ולתפוס אותם ואף בוחנים טכניקות גלישה נוספות שיוכלו ללמוד בהמשך הדרך כאשר היכולת הפיזית שלהם תעלה ותשתפר.


יתרונות של קורס גלישה

ילדים ובני נוער שעוברים קורס גלישה מבינים טוב יותר את הים וכיצד הם יכולים לשמור על הבטיחות שלהם בזמן הגלישה. במהלך קורס גלישה, הם לומדים על שינויים בים, את המונחים גאות ושפל ואת ההשפעה שיש לזה על הבטיחות שלהם בזמן שהם גולשים. מטרת הקורס היא ליצור חוויה שיוצרת כבוד, הבנה והערכה לים שמשלבת בתוכה הנאה ותחושת סיפוק. קורס גלישה גם גורם לתחושת בטחון אצל הילדים – בעוד שבעבר נהגו אולי רק לשחות בבריכה מחוממת ורגועה, כעת עליהם להתמודד עם הגלים והקור של המים. דווקא האתגר הוא שגורם להם פחות לפחד ויותר אצלם תחושת ביטחון על היכולת שלהם להתמודד עד רמה מסוימת עם הים ומתי לסגת לאחור כשמדובר במצב מסוכן. מבחינה פיזית, קורס גלישה משפר את הכושר הגופני כיוון שמדובר בפעולה מאומצת שמצריכה מכל הגוף להיות פעיל. מרבית מן הילדים ובני הנוער מרגישים תחושה של רוגע לאחר הקורס שבו הוציאו מרץ ומאמץ. הקורס גם משפר את יכולת ההתמדה שלהם – הם מבינים שעל מנת לשפר את טכניקת הגלישה שלהם, עליהם להתמיד להגיע לקורס ולעשות מה שנדרש מהם במהלכו - התמדה שתוביל אותם לתחושת סיפוק.


ילדה גולשת בים

 

*תמונות להמחשה בלבד נלקחו ממאגר קנווה.


bottom of page